Modernizácia Ústredného Kontaktného Centra
Ústredné kontaktné centrum (ďalej „ÚKC“) predstavuje základný centrálny prístupový a komunikačný komponent medzi verejnosťou, orgánmi verejnej moci a budovaným integrovaným informačným systémom verejnej správy. ÚKC funguje od 15. novembra 2013 a jeho efektívne vyškolení operátori na dennej báze poskytujú poradenstvo, pomoc pre občanov, podnikateľov a orgány verejnej moci, ktoré využívajú www.slovensko.sk, elektronické schránky a elektronické služby. Procesne orientovaná metodika riadenia IT služieb ITIL® preferuje obecný pojem „Single point of contact“, t.j. jednotný kontaktný bod pre všetky požiadavky všetkých oprávnených používateľov. ÚKC je špecializovaný, jednoducho prístupný komunikačný bod bez nutnosti priameho – osobného kontaktu so subjektom verejnej správy, formou telekomunikačnej techniky – telefón, email, kontaktný formulár alebo nahlasovanie problémov so správou.
Projekt bol ukončený v decembri 2023.
Identifikácia projektu
Názov projektu
Modernizácia Ústredného Kontaktného Centra
Operačný program
Operačný program Integrovaná infraštruktúra
Prijímateľ
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby, Kollárova 8, 917 02 Trnava
Akronym
MÚKC
Kód Projektu
ITMS 2014+
Výzva
OPII-2021/7/14-DOP Malé zlepšenia eGov služieb
Ukončenie projektu
31.12.2023
Programové obdobie
2014 – 2020 (n+3)
Začiatok a plánované ukončenie realizácie projektu
10/2022 – 12/2023
Rozpočet projektu
601 305,47 €
Financovanie
Nenávratný finančný príspevok z Európskeho fondu regionálneho rozvoja + štátny rozpočet
Ciele
Cieľom projektu “Modernizácia Ústredného kontaktného centra” bola modernizácia súčasného softvérového vybavenia Ústredného kontaktného centra (ďalej “ÚKC”), tak aby poskytovalo funkcionalitu moderných kontaktných centier a bolo na kvalitnej, dostatočne mohutnej a bezpečnej informačno-komunikačnej infraštruktúre s využitím kvalitných ľudských zdrojov.
ÚKC doposiaľ disponoval len základnou funkcionalitou z hľadiska aplikačných možností, ktoré boli ponúkané na aktuálnom trhu. Realizácia projektu Modernizácie ústredného kontaktného centra prispela k vytvoreniu procesne efektívnejšej, výkonnejšej verejnej správy s cieľom dosiahnuť spokojného koncového užívateľa, odbremeneného pracovníka ÚKC, ktorý má poskytnuté efektívne nástroje na kvalitnejší výkon svojej práce. Projekt priniesol pracovníkom ÚKC koncovému užívateľovi poskytované aktuálne spektrum informácií s možnosťou cieleného rozširovania v závislosti s rozvojom e-služieb verejnej správy. ÚKC zároveň slúžiť aj ako podporný kanál pre ďalšie spopularizovanie procesu budovania informačných technológií verejnej správy.
Efektívnejším poskytovaním informácií sa ako nepriamy efekt predpokladá zvýšenie spokojnosti verejnosti s riešením problematiky približovania sa verejnej správy občanovi.
V decembri 2023 bol projekt ukončený.
Miesto realizácie projektu
Slovensko
Odkazy pre MÚKC
- Modernizácia Ústredného Kontaktného Centra – Detail žiadosti o nenávratný finančný príspevok, ITMS2014+ Verejná časť
- Projekt: Modernizácia ústredného kontaktného centra (gov.sk)
Odkazy všeobecné
- www.mirri.gov.sk
- Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 nájdete na www.opii.gov.sk
- www.eufondy.sk