Takmer 15-tisíc volajúcich získalo radu pri práci s elektronickou schránkou

Za prvé tri mesiace tohto roka poskytlo Ústredné kontaktné centrum NASES radu či pomoc pri práci s elektronickou schránkou a portálom slovensko.sk 14 756 volajúcim. Elektronické schránky budú od 1. júla 2017 hlavnou platformou na komunikáciu podnikateľov so štátom. Včasným vybavením občianskeho preukazu s čipom s bezpečnostným osobným kódom (BOK) získate výhodu vyskúšať si prácu s e-schránkou, nadobudnete zručnosť a prípadne rozhodnete, ktoré osoby vo vašej firme na prístup do nej splnomocníte.

„Do povinnej aktivácie elektronických schránok právnických osôb zapísaných v obchodnom registri zostáva 13 týždňov, no na ich používanie je pripravených iba 51% štatutárov,“ hovorí Andrea Janotová, riaditeľka sekcie prevádzky aplikácií NASES. Ako dodáva: „Aktuálne je potrebné, aby si podnikatelia vybavili doklady, na slovensko.sk stiahli softvérové aplikácie a vyskúšali prácu so schránkou. Nastavenie notifikácie cez SMS alebo e-mail ich upozorní na novú prijatú poštu a nebudú si tak musieť každý deň kontrolovať e-schránku. Týchto pár krokov im pomôže vyhnúť sa stresujúcim chvíľam, ktoré môžu nastať po 1. júli 2017.“

Ústredné kontaktné centrum patriace pod Národnú agentúru pre sieťové a elektronické služby (NASES)  poskytuje na telefónnom čísle + 421 2 35 803 083 radu, či pomoc pri práci s elektronickou schránkou. Vyškolení operátori sú k dispozícii v pracovné dni od pondelka do piatka od 8.00 do 18.00 hodiny. Mimo uvedených hodín môžete zaslať svoju otázku cez kontaktný formulár dostupný na portáli slovensko.sk.

Pozitívnu odozvu verejnosti NASES zaznamenala aj rozšírením hodín kontaktného centra v stredy do 21.00 hodiny, čím vytvorila možnosť poradenstva aj pre časovo vyťažených podnikateľov a občanov. 

Niektoré požiadavky je možné vybaviť priebežne počas hovoru s operátorom, tie zložitejšie sa posúvajú na technickú podporu a občan je kontaktovaný spätne. Možnosť získať poradenstvo elektronicky – cez kontaktný formulár, využilo od januára do konca marca tohto roka takmer 2 900 záujemcov. Od začiatku januára využilo možnosť večerného poradenstva 120 záujemcov.

 

DÔLEŽITÉ INFORMÁCIE V SKRATKE
  • Od 1. júla 2017 budú firmám so sídlom v SR zapísaným v obchodnom registri zasielané úradné rozhodnutia či oznámenia výhradne prostredníctvom elektronických schránok.
  • Do elektronickej schránky je možné prihlásiť sa cez portál slovensko.sk.
  • Na prístup do schránky je potrebný občiansky preukaz s čipom s aktivovaným bezpečnostným osobným kódom (BOK), počítač, prístup na internet, čítačka a príslušný softvér.
  • K 3. aprílu 2017 malo 108 561 štatutárov vybavený elektronický občiansky preukaz s čipom s bezpečnostným osobným kódom (BOK) a 33 100 štatutárov má občiansky preukaz s čipom, avšak nemá k nemu bezpečnostný osobný kód (BOK).
  • V prípade, ak máte občiansky preukaz s čipom a nemáte k nemu BOK, je potrebné zastaviť sa na oddelení dokladov, pretože bez BOK nie je možné prihlásiť sa do e-schránky.
  • O vydanie občianskeho preukazu s čipom či aktiváciu bezpečnostného osobného kódu môžete požiadať na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov na celom Slovensku.
  • Aktuálne je priemerná čakacia doba na podanie žiadosti o vydanie dokladov 22 minút.

 

Posledná aktualizácia « Späť na aktuality